Főoldal

Tanácsok az egészséges táplálkozás megvalósításához:
1. Kenyér és tésztafélék a napi energia-bevitel 40%-át tegyék ki, melyekből célszerű a teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket választani. Ezáltal magasabb rost és ásványi anyaghoz jut szervezetünk.

2. A gyümölcs és zöldségfélékből az összenergia 35%-át javasolják a szakemberek, mindig az idénynek megfelelő, helyben termesztett fajták sokféleségét minél változatosabb formában fogyasszuk.

3. Húsfogyasztásnál törekedjünk a kevésbé feldolgozott, extenzív módon tartott állatok húsának fogyasztására; halhús hetente szerepeljen étlapunkon.

4. Értékes tápanyagokat nyújtanak szervezetünk számára az olajos magvak (dió, mandula..stb.), ezekből naponta 2-3

dkg javasolt.

5. Tej és tejtermék választásunknál a probiotikus hatással rendelkező termékeket fogyasszuk.

6. Salátákhoz használjunk néhány csepp növényi olajat, ételkészítéshez kevés só alkalmazása javasolt.

7. Cukor helyett édesítésre ideális a méz használata.

8. A folyadékfogyasztásnál a legmegfelelőbb a szomjúság oltására a jó minőségű ivóvíz, illetve ásványvíz.

9. Kerüljük a cukrozott üdítők rendszeres fogyasztását.

10.Napi megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása.

www.egyuttavaltozasokert.hu